забезпечує український бізнес інформацією, аналітикою та технологічними рішеннями для ефективної та безпечної роботи.
Головне за 14.10.2025 по темі: Про форс-мажорні обставини
ЕкспортОпрацьовано: 14366 джерел
Виявлено: 1 публікація за 14 жовтня
-
Що таке сертифікат про форс-мажор і чому він важливий?
Сертифікат про форс-мажор — це офіційний документ, який підтверджує наявність непереборних обставин, що звільняють від відповідальності за невиконання зобов'язань. Його видає Торгово-промислова палата і він є ключовим доказом у суді для підтвердження форс-мажору. Джерело
-
Які наслідки для компанії, якщо вона не має сертифіката форс-мажору?
Без сертифіката компанія ризикує бути визнаною винною у невиконанні зобов'язань, що може призвести до штрафів, позовів і фінансових санкцій. Це ускладнює захист у суді та може спричинити значні збитки. Джерело
-
Як Торгово-промислова палата України пов’язана з форс-мажорними обставинами?
ТПП України видає сертифікати про форс-мажор, які є офіційним підтвердженням непереборних обставин. Вони допомагають сторонам договору захистити свої права у випадку надзвичайних ситуацій. Джерело
-
Що сталося з турецькою компанією Limak у проєкті метро в Дніпрі?
Limak припинила роботи, евакуювала персонал і техніку без попередження, не отримавши сертифікат форс-мажору, і односторонньо розірвала контракт. Це призвело до судових позовів і фінансових суперечок із замовником. Джерело
-
Які судові претензії висунула Дніпровська міська рада до Limak?
Міська рада подала два позови на суму понад 34 млн євро — за невиплачений аванс і штрафні санкції через зрив контракту. Судові процеси тривають. Джерело
Кожне з питань — це короткий підсумок змісту публікацій за день. Повний список першоджерел з посиланнями та розширений підсумок за добу доступні у комерційній версії Платформи LIGA360.
Турецька компанія Limak розірвала контракт на будівництво метро в Дніпрі без сертифіката форс-мажору, що спричинило масштабні судові суперечки та фінансові претензії
Після початку повномасштабної війни турецький підрядник Limak İnşaat припинив роботи на будівництві метро в Дніпрі, евакуювавши персонал і техніку без попередження. Важливо, що компанія не отримала сертифікат про форс-мажорні обставини від Торгово-промислової палати України, що є ключовим документом для звільнення від відповідальності за невиконання зобов'язань у таких випадках. Одностороннє розірвання контракту призвело до подання двох позовів від Дніпровської міської ради на загальну суму понад 34 млн євро, включно з вимогами про повернення авансу та штрафні санкції. У відповідь турецька компанія заблокувала у стамбульському банку гарантії на суму 22 млн євро та вимагає компенсацію у розмірі 9,1 млн євро. Ці дії спричинили тривалі судові суперечки, які наразі не завершені. Ситуація підкреслює важливість належного оформлення форс-мажорних обставин через офіційні органи, такі як Торгово-промислова палата, для уникнення значних фінансових ризиків і правових конфліктів. Історія будівництва метро в Дніпрі має довгу передісторію, починаючи з 1980-х років, і є стратегічно важливим проєктом для міста. Наразі цей конфлікт із підрядником став серйозним викликом для реалізації проєкту, що може вплинути на подальший розвиток інфраструктури міста. Водночас цей кейс є прикладом того, як відсутність офіційного підтвердження форс-мажорних обставин може призвести до значних юридичних та фінансових наслідків для бізнесу.