забезпечує український бізнес інформацією, аналітикою та технологічними рішеннями для ефективної та безпечної роботи.
Головне за 02.12.2025 по темі: Конфлікт інтересів
ЕкспортОпрацьовано: 14338 джерел
Виявлено: 3 публікації за 2 грудня
-
Що таке потенційний і реальний конфлікт інтересів?
Потенційний конфлікт інтересів виникає, коли існує можливість, що особиста зацікавленість може вплинути на об'єктивність прийняття рішень. Реальний конфлікт інтересів – це ситуація, коли така зацікавленість вже впливає на рішення або дії особи. Джерело
-
Як в Україні запобігають конфлікту інтересів у державних органах?
В Україні діє законодавство, яке регламентує повноваження антикорупційних органів, таких як НАБУ та САП, а також встановлює механізми виявлення та запобігання конфліктам інтересів через прозорі процедури добору та контролю. Джерело
-
Які наслідки можуть мати конфлікти інтересів у кадрових рішеннях?
Конфлікти інтересів у кадрових рішеннях можуть призводити до призначення некомпетентних осіб, зниження ефективності роботи органів влади, втрати довіри громадськості та підвищення ризику корупції. Джерело
-
Чому важливо урегулювати конфлікти інтересів на найвищому рівні влади?
Урегулювання конфліктів інтересів на найвищому рівні забезпечує прозорість, підвищує довіру до влади, сприяє стабільності державних інституцій і запобігає корупційним ризикам, що особливо важливо в умовах війни та реформ. Джерело
-
Які органи в Україні відповідають за виявлення та розслідування корупції?
В Україні основними органами є НАБУ, яке розслідує корупційні злочини, САП, що здійснює процесуальне керівництво, та ВАКС, який розглядає відповідні справи у суді. Джерело
Кожне з питань — це короткий підсумок змісту публікацій за день. Повний список першоджерел з посиланнями та розширений підсумок за добу доступні у комерційній версії Платформи LIGA360.
Нові виклики у виявленні та запобіганні конфлікту інтересів в Україні: антикорупційний прогрес та кадрові скандали в оборонному секторі
В Україні спостерігається значний прогрес у сфері боротьби з корупцією та конфліктом інтересів, що підтверджується високою оцінкою ОЕСР за роботу спеціалізованих антикорупційних органів. Законодавство чітко регламентує повноваження НАБУ та САП, що дозволяє ефективно виявляти та розслідувати корупційні правопорушення, а також запобігати потенційним конфліктам інтересів. Водночас, існують виклики, пов'язані з особистою зацікавленістю у кадрових рішеннях, що може призводити до реальних конфліктів інтересів, особливо у сфері оборони. Приклади з останніх подій, зокрема звинувачення Віталія Дейнеги щодо впливу на призначення в Міністерстві оборони, а також відставка Андрія Єрмака після обшуків НАБУ, демонструють, що конфлікти інтересів можуть мати як внутрішній, так і зовнішній характер. Ці ситуації підкреслюють необхідність посилення механізмів виявлення, запобігання та урегулювання конфліктів інтересів на всіх рівнях влади, щоб забезпечити прозорість і довіру до державних інституцій. Загалом, Україна рухається у напрямку вдосконалення антикорупційної політики, однак для подальшого успіху потрібна системна робота над удосконаленням законодавства та практик, що стосуються особистої зацікавленості та конфлікту інтересів. Важливо забезпечити не лише виявлення, а й ефективне урегулювання таких конфліктів, що сприятиме зміцненню державних інституцій і підвищенню їхньої репутації на національному та міжнародному рівнях.