забезпечує український бізнес інформацією, аналітикою та технологічними рішеннями для ефективної та безпечної роботи.
Головне за 10.10.2025 по темі: Політично значуща особа (ПЕП)
ЕкспортОпрацьовано: 14362 джерел
Виявлено: 1 публікація за 10 жовтня
-
Хто підпадає під категорію політично значущих осіб в Україні?
Політично значущі особи в Україні включають високопосадовців, депутатів, суддів, членів уряду та інших публічних діячів, а також членів їхніх сімей і пов’язаних осіб, які підлягають посиленому фінансовому моніторингу. Джерело
-
Які вимоги щодо фінансового моніторингу застосовуються до політично значущих осіб?
Банки зобов’язані перевіряти джерела статків ПЗО, отримувати дозвіл керівництва на великі операції (понад 400 тис. грн) та проводити постійний аналіз ризиків, а моніторинг триває щонайменше 12 місяців після припинення публічних функцій. Джерело
-
Як довго триває фінансовий моніторинг після припинення публічних функцій?
В Україні моніторинг триває мінімум 12 місяців після припинення публічних функцій, з урахуванням залишкових ризиків, таких як зв’язки з високоризиковими країнами або рівень впливу особи. Джерело
-
Як Україна порівнює свої норми фінансового моніторингу з міжнародними стандартами?
Українське законодавство адаптоване до стандартів FATF та директив ЄС, а також враховує досвід інших країн, що дозволяє ефективно контролювати фінансові операції політично значущих осіб і їхніх пов’язаних осіб. Джерело
-
Які країни мають подібні або відмінні підходи до моніторингу політично значущих осіб?
Велика Британія застосовує ризик-орієнтований підхід без фіксованих строків, Франція контролює ПЗО мінімум 12 місяців після відставки, Канада має довічний моніторинг для іноземних ПЗО, а Швейцарія — мінімум 10 років. Джерело
Кожне з питань — це короткий підсумок змісту публікацій за день. Повний список першоджерел з посиланнями та розширений підсумок за добу доступні у комерційній версії Платформи LIGA360.
Верховна Рада представила дослідження про фінансовий моніторинг політично значущих осіб: порівняння українських норм із міжнародними стандартами FATF та практиками країн
У Верховній Раді України оприлюднили комплексне дослідження, присвячене фінансовому моніторингу політично значущих осіб (ПЗО), членів їхніх сімей та пов’язаних осіб. Документ детально аналізує українське законодавство щодо статусу ПЗО, а також механізми посиленого фінансового контролю, які застосовуються до цих категорій осіб. Особлива увага приділена порівнянню українських норм із міжнародними стандартами Міжнародної групи з розробки фінансових заходів протидії відмиванню грошей (FATF), директивами Європейського Союзу та практиками окремих країн, таких як Велика Британія, Франція, Канада, Сінгапур, Швейцарія та ОАЕ. Згідно з дослідженням, банки та фінансові установи в Україні зобов’язані застосовувати посилений моніторинг до ПЗО, що включає перевірку джерел статків, отримання дозволу керівництва на операції понад 400 тис. грн та постійний аналіз ризиків. Моніторинг триває не менше 12 місяців після припинення публічних функцій, з урахуванням залишкових ризиків, а також поширюється на членів сімей та пов’язаних осіб. Це відповідає міжнародним підходам, але має свої особливості, адаптовані до українського контексту та Угоди про асоціацію з ЄС. Дослідження також висвітлює різні підходи до моніторингу ПЗО у світі: від ризик-орієнтованого підходу Великої Британії без фіксованих строків, до довічного моніторингу іноземних ПЗО в Канаді. Такі порівняння допомагають зрозуміти, як Україна інтегрує міжнародні стандарти у власну систему фінансового моніторингу, підвищуючи прозорість та відповідальність публічно значущих осіб.